V tomto článku vám představíme náš postup při renovaci veteránů. Nejdříve popíšeme jak probíhá cenový odhad renovace komunikace a na konec se přesuneme k tomu co zajímá většinu z vás,na samotnou práci na automobilu.
Na začátku nás kontaktujete přes kontakt, který se k vám dostane. Je jedno jaká forma to je ať už mail, telefon, facebook nebo instagram. Domluvíme se na poslání fotek buď a mail nebo náš oblíbený whatsapp, kde následně komunikujeme s většinou zákazníků, protože telefon mají téměř pořád u sebe a pokud se chtějí podívat na postup nebo pochlubit přátelům je to ideální možnost. Zde nám zašlete pár fotek abychom měli představu. Pokud je to potřeba zeptáme se na pár dalších otázek například: Dá se protočit motor, nebo má to funkční pneumatiky. Následně se na chvíli odmlčíme, dáme na dílně hlavy dohromady a vymyslíme cenový odhad. Rozepíšeme jednotlivé body a pošleme vám tabulku s rozpočtem a počkáme co vy na to. Až se rozhodnete, odpovíte nám a dáme dohromady přibližný termín kdy můžete auto přistavit. Placení nejraději řešíme formou měsíčních plateb dle odvedené práce, ale není problém domluvit se jinak.
Jakmile k nám auto dorazí začne to na co všichni čekáme. Samotná renovace vozu. Automobil, motocykl nebo cokoliv co bude renovovat kompletně nafotíme, jak pro nás tak pro vás na památku a pustíme se do práce. Začneme kompletním rozebráním vozu. Vše skládáme do regálů, na konci nám zůstane holá karoserie na otočném rámu, motor, převodovka, nápravy a plné police dílů. V tuto chvíli se karoserie kompletně otryská jemným abrazivem a nízkým tlakem aby nedošlo k deformacím plechu. Mezitím co se karoserie čistí, začneme se probírat díly a dělit je na: použitelné, nepoužitelné a na opravu. Použitelné díly vyčistíme a dáme do skladu na místo přímo pro váš vůz. Nepoužitelné dáme o polici níže než použitelné a začneme je pomalu shánět. Vám dáme vědět jaké díly sháníme a samozřejmě se můžete do tohoto někdy bohužel nezdárného honu zapojit. Díly na opravu buď pošleme našim externím partnerům nebo je uklidíme do police, kde počkají než bude karoserie u lakýrníka, kdy máme chvíli klid na tyto díly. Mezitím se připraví očištěná karoserie a my se na ní podíváme. Po otryskání se můžeme někdy dočkat nemilých překvapení v podobě starých neodborných oprav a nebo podomácku opravených zrezlých míst a podobné. Proto vše kompletně nafotíme a upřesníme odhad klempířské práce z původní tabulky opět vše přehledně rozepíšeme a počkáme na další zprávy od vás. Může se sát, že se z náročnosti opravy rozhodneme sehnat jinou karoserii namísto té původní. To je ovšem málokdy a je to krajní řešení. Jakmile tedy odsouhlasíte postup začneme dělat ty ošklivé věci. Řezat do vašeho miláčka a podobné, ale nebojte je to pro jeho dobro. Ve chvíli kdy vyměníme všechny díly, tak se pustíme do úplného doladění spár a zkompletování auta předtím než půjde na lakování, abychom měli úplnou jistotu.
Karoserie se tedy posune hned vedle do lakovny, kde se do ní pustí lakýrníci. Karoserii v místech kde je třeba vycínují, poté přijde epoxidový základ a začnou se dolaďovat detaily. Po detailech se celé auto dá do plniče (vrstva dorovnávající maličké nerovnosti a pórovitost materiálů. No a nakonec už záleží na vašem výběru barvy do které půjde váš veterán. Mezitím co se lakuje karoserie se my vrhneme na převodovku, motor a přípravu dílů na vrácení zpět do vozu.